3 resultados
25/jul/2023
DOI: 10.31744/einstein_journal/2023AO0101
Highlights Teaching method preferences of medical students 162 and teachers 71 were evaluated. Both groups showed high satisfaction and a sense of learning in virtual classes. The virtual method resulted in worse retention of attention. The virtual method also showed higher interference from the external environment. ABSTRACT Objective To evaluate the perceptions of students and teachers regarding remote teaching modality in comparison with the traditional face-to-face method. Methods In this observational, retrospective, comparative, single-center study, questionnaires containing three major […]
Palavras-chave: COVID-19; Educação a distância; Educação médica; Aprendizagem; Motivação; Pandemics; School teachers; Estudantes de odontologia; Inquéritos e questionários; Ensino
09/nov/2022
DOI: 10.31744/einstein_journal/2022AO0091
ABSTRACT Objective To evaluate the laparoscopic skills of medical students and identify personal characteristics in terms of greater easiness in performing laparoscopic surgical procedures. Methods This study included medical students in the 6th semester of a Medical School in Brazil who answered 10 questions concerning their habits and characteristics. A laparoscopic platform and an abdominal synthetic model were used to assess surgical skills comprising the three following surgical steps: to pass the needle through the trocar and to place it […]
Palavras-chave: Cirurgia geral; Laparoscopia; Aprendizagem; Destreza motora; Ensino
01/fev/2019
DOI: 10.31744/einstein_journal/2019AO4469
RESUMO Objetivo Avaliar metodologia para o ensino de técnicas de ultrassom para estudantes de Medicina em ambiente de emergência. Métodos Estudo prospectivo realizado com 66 alunos do sexto ano de graduação em Medicina. Os alunos participaram de aulas teóricas e práticas com carga de 5 horas, e os conhecimentos adquiridos foram avaliados em provas antes, logo depois e 90 dias após o curso. Após a conclusão das aulas, foi distribuído um questionário aos alunos, tendo sido avaliados os conhecimentos teórico […]
Palavras-chave: Avaliação educacional; Ensino; Medicina de emergência; Traumatismo múltiplo; Ultrassonografia